Metaverse Nedir? - Bitcoin Teknik Analiz , Bitcoin Kazan, Ethereum, Metaverse, NFT, Forex

SON YAZILAR

Reklam Alanı

Reklam Alanı

Post Top Ad

Reklam Alanı

15 Şubat 2022 Salı

Metaverse Nedir?

METAVERSE NEDİR?

Metaverse, sanal olarak geliştirilmiş fiziksel gerçekliğin ve fiziksel olarak kalıcı sanal alanın tüm sanal dünyalar, artırılmış gerçeklik ve İnternet'in toplamı dahil olmak üzere yakınsamasıyla yaratılan ortak bir sanal paylaşımlı alandır.


"Metaverse" kelimesi, "meta" ön eki (ötesi anlamına gelir) ve "verse" kökünden ("evren"den bir geri oluşum) oluşur; terim tipik olarak, algılanan bir sanal evrene bağlı kalıcı, paylaşılan, 3B sanal alanlardan oluşan internetin gelecekteki bir yinelemesi kavramını tanımlamak için kullanılır.

Metaverse terimi, insanların avatarlar olarak birbirleriyle ve yazılım ajanlarıyla, gerçek dünyanın metaforunu kullanan üç boyutlu bir sanal uzayda etkileşime girdiği, Neal Stephenson'ın 1992 tarihli bilim kurgu romanı Snow Crash'de ortaya çıktı. Stephenson bu terimi İnternet'in sanal gerçeklik tabanlı halefini tanımlamak için kullandı. Metaverse'e benzer kavramlar, 1981'de True Names adlı romanda siberpunk kurgu türünde çeşitli isimler altında ortaya çıktı. Stephenson, Snow Crash'in sonsözünde, romanı bitirdikten sonra Metaverse'e benzeyen erken bir MMORPG olan Habitat hakkında öğrendiğini belirtti.  (1)



Sanal ortam; Sanal olarak tanımlanmış bir zamanda var olan nesneleri, sakinleri ve onların ilişkilerini içeren sanal alanlardan oluşan sentetik bir ortamdır. Bir Sanal ortam ayrıca "Ciddi Oyunlar", "Simülasyonlar" veya "Video Oyunları" için bir platform sağlayabilir. Sanal Dünyalar, kullanıcılarının yaşaması ve etkileşim kurması için tasarlanmıştır ve bugün bu terim, kullanıcıların grafiksel olarak başkaları tarafından görülebilen avatarlar şeklini aldığı etkileşimli 3B sanal ortamlarla büyük ölçüde eşanlamlı hale gelmiştir.

Facebook CEO'su Mark Zuckerberg bir süre önce teknoloji devinin bir sosyal medya şirketi olmaktan çıkıp gerçek ve sanal dünyaları her zamankinden daha fazla harmanlayan "bedenselleştirilmiş bir internet" içinde işleyen bir "metaverse şirketi" haline geleceğini duyurdu. (2)  Her ay yaklaşık üç milyar insanın Facebook kullandığı göz önüne alındığında, Zuckerberg'in yön değişikliği önerisi biraz dikkate değer.

İnsanlar, hoparlörler ve televizyonlardan etkileşimli video oyunlarına ve sanal gerçekliğe kadar duyularımızı kandırmak için birçok teknoloji geliştirdiler ve gelecekte dokunma ve koku alma gibi diğer duyularımızı kandırmak için araçlar geliştirebiliriz. Bu teknolojiler için pek çok sözümüz var, ancak henüz eski moda gerçekliğin (fiziksel dünya) ve gerçekliğe yönelik fabrikasyon uzantılarımızın (sanal dünya) karışımının bütününe atıfta bulunan popüler bir kelime yok.

“İnternet” ve “siber uzay” gibi kelimeler, ekranlar aracılığıyla eriştiğimiz yerlerle ilişkilendirilmeye başlandı. İnternetin sanal gerçekliklerle (3D oyun dünyaları veya sanal şehirler gibi) ve artırılmış gerçeklikle (navigasyon bindirmeleri veya Pokémon GO gibi) sürekli iç içe geçmesini tam olarak yakalayamazlar. Daha da önemlisi, eski isimler sanalın bu uzantılarıyla birlikte ortaya çıkan yeni sosyal ilişkileri, duyusal deneyimleri ve ekonomik davranışları yakalayamıyor.

Facebook ve diğer büyük şirketler “bir sonraki büyük şeyi” rakiplerinden önce benimsemeye kararlı. Metaverse heyecan verici çünkü yeni pazarlar, yeni sosyal ağ türleri, yeni tüketici elektroniği ve yeni patentler için bir fırsat sunuyor. O kadar net olmayan şey, neden senin veya benim tüm bunlardan heyecanlanacağımız.

Sıradan dünyada çoğumuz bir pandemi, iklim acil durumu ve insan kaynaklı türlerin kitlesel yok oluşu gibi şeylerle boğuşuyoruz . Halihazırda benimsemiş olduğumuz teknolojiyle iyi bir yaşamın nasıl göründüğünü anlamak için mücadele ediyoruz.

Öyleyse, bize nefes almak için hava, yemek için yiyecek ve içmek için su veren günlük dünyadan dikkatimizi dağıtmak için yeni yollarla anlatılmamış milyarlarca dolar yatırım yapan teknoloji şirketleri hakkında neden heyecanlanalım?

Metaverse tarzı fikirler, toplumlarımızı daha üretken bir şekilde organize etmemize yardımcı olabilir. Birbirinden farklı sanal dünyaları ve artırılmış gerçeklikleri tek bir açık meta veri deposuna getiren ortak standartlar ve protokoller, insanların birlikte çalışmasına ve tekrarlanan çabaların azaltılmasına yardımcı olabilir. (3)

Sokakta yürüdüğünüzü hayal edin. Aniden, ihtiyacınız olan bir ürünü düşünüyorsunuz. Hemen yanında, aklınıza gelen ürün ve varyasyonlarla dolu bir otomat beliriyor. Duruyorsun, otomattan bir ürün alıyorsun, evine gönderiliyor ve sonra yoluna devam ediyorsun.

Sonra, bir karı koca hayal edin. Koca dükkâna gitmeyi teklif ediyor ama karısı ihtiyacı olan ürünün adını ve türünü hatırlayamıyor. Beyin-bilgisayar arayüzü cihazı onun için onu tanır ve kocasının cihazına, içinde bulunduğu mağaza ve koridorlarla birlikte bir bağlantı iletir.

İnsanların çalıştığı, oynadığı ve sosyalleştiği metaverse, alternatif dijital gerçekliklere hoş geldiniz. Buna metaverse, ayna dünyası, AR Bulutu, Magicverse, Spatial internet veya Live Maps diyebilirsiniz, ancak kesin olan bir şey var, o geliyor ve bu çok önemli.

Şu anda interneti yalnızca gittiğinizde deneyimleyebiliyorsunuz, ancak yeni bağlantı, cihazlar ve teknolojilerle her gün her yerde deneyimleyebileceğiz.



Peki dünya bir reklam panosu haline geldiğinde, robotların uzamsal akıl yürütmeleri olduğunda ve sanal asistanlar tüketiciyle olan ilişkiye sahip olduğunda ne olur?


“Uzamsal internet, AR ve VR'nin bugün geliştirdiği her şeyin doruk noktasıdır. Şeyler, konumlar veya tarihi olaylar hakkında bilgi alma ve bu bilgiyi dünyanın en alakalı olduğu yerde bulma fikridir.” Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik bu bilgi katmanını görmenin yolları olacaktır.

Pazarlama ve iletişim uzmanları, çevrimiçi etkileşim için bir sonraki sınır olduğu için meta veriye dikkat etmelidir. Tıpkı sosyal medyanın çevrimiçi pazarlama ortamında devrim yaratması gibi, metaverse de öyle olacak. Şu anda bir tane paylaşılan meta veriye sahip olmasak da, onu oluşturmaya çalışan şirketler var.

Fortnite, Minecraft ve Animal Crossing artık birer oyun ama zaten büyük kullanıcı tabanlarına, ayrıntılı dünyalara ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriğe sahipler. Facebook ayrıca sanal gerçeklik sosyal medya platformu Horizon (şu anda beta sürümünde) ve Live Maps ile kendisini metaverse'e doğru konumlandırıyor. Niantic, Magic Leap, Microsoft ve diğerleri de üzerinde çalışıyor.

Covid-19 da kültürü çevrimiçi olarak değiştirdi. Zoom'da aile toplantıları, Animal Crossing'e taşınan düğünler, Minecraft'ta mezuniyetler ve kıyafet denemeleri neredeyse yaygın uygulamalar haline geldi. Çevrimiçi sosyal toplantıların daha yaygın hale gelmesi ve çevrimiçi video oyunlarının dünya inşa etmelerini artırmasıyla birlikte, "markaların meta evrende önemli bir rol oynaması kaçınılmazdır". (4)

Metaverse'de insanlar tek tek dolaşmayacaklar. Kararlarını etkileyecek arkadaşlıklar, ilişkiler (özerk NPC'ler, hologramlar veya diğer insanlarla) olacak. Markaların ilişki tarzlarına ve etkileşimlere uyum sağlamaya devam etmesi gerekecek. Müşteriler, sosyal medyadaki gibi markalarla sadece konuşmakla kalmayacak, onlarla 3D formda etkileşime geçebilecekler.

Moda, bir karakter yaratmanın veya bir avatar tarafından temsil edilmenin büyük bir parçasıdır. Sanal moda evleri ve tasarımcılar, tamamen yeni bir dijital öncelikli giyim pazarına girme şansına sahipler. Metaverse, daha önce mümkün olmayan şekillerde kimlikle ilgilidir.

İnternetin yeni bir yinelemesi üzerinde çalışılıyor ve bunun toplum için büyük etkileri olacak. Pazarlama, iletişim ve markalaşma profesyonelleri yeni zorluklarla birlikte yeni fırsatlarla da karşılaşacaklar. Metaverse'in bu yeni dönemi, inanılmaz yaratıcılığı açığa çıkaracak ve markalar ve işletmeler için yeni sınırlar ve ufuklar açacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Top Ad

Reklam Alanı